Un reportatge de l’Anuari Mèdia.cat sobre l’associacionisme LGTBI a les àrees no metropolitanes guanya el Premi Civisme

El reportatge està escrit per la periodista Anna Zaera i porta per títol ‘La revolució dels afectes quilòmetre zero’

El Premi de Civisme als Mitjans de Comunicació, que reconeix ‘els treballs que han sobresortit pel tractament de valors de civisme i han exercit un determinat impacte social’, ha premiat el reportatge de l’Anuari Mèdia.cat, patrocinat per la Fundació Catalunya Fons, ‘La revolució dels afectes quilòmetre zero’ escrit per la periodista ebrenca Anna Zaera en la categoria web. El reportatge premiat tracta sobre l’esclat dels col·lectius LGTBI+ en àmbits rurals i va ser guardonat en una gala celebrada al Palau Reial de Barcelona.

Segons l’autora el reportatge “és un mosaic de veus, d’històries personals que formen un relat nou del que és viure una identitat afectiva plena en llocs on tradicionalment no s’ha pogut fer”.

El premi és un reconeixement als casos d’èxit associatiu, però cal no oblidar que “tot i que aquesta història mostra la potència del moviment col·lectiu, no podem oblidar que encara molta gent viu una vida precària per no tenir una identitat normativa”, recorda Zaera.