Qui som?

Som una fundació sense finalitat de lucre, que lluita per la defensa dels drets nacionals dels catalans, tant individuals com col·lectius, i especialment els reconeguts per la Declaració Universal dels Drets Humans de les Nacions Unides, de 10 de desembre de 1948.

La iniciativa de crear la FUNDACIÓ CATALUNYA va ser de Joaquim Fons i Pont, que la va dotar amb els fons necessaris per treballar en els camps següents:

L'assistència jurídica a causes relacionades amb violacions dels drets nacionals, culturals o lingüístics dels catalans.
Donem suport a iniciatives i projectes en defensa dels drets dels catalans.
La protecció de la llengua catalana.
La difusió de la situació actual de Catalunya i els altres Països Catalans des d'una perspectiva de drets humans i de comunitat nacional.

ÒRGANS DE GOVERN

President

Ricard Gené Casals

Vicepresidenta 1a

Xesca Oliver Crespí

Vicepresident 2n

Joan Ramon Soler Durany

Secretari

Josep Ramon Barberà Gomis

Tresorer

Xavier Fusté Calvet

Carles Duarte Montserrat

August Gil Matamala

Josepa Huguet Biosca

Tomàs Maria Porta Calsina

Marçal Girbau Garcia

Rosina Sordé Martí

Irene Martín Abellan

Pere Grau Valls

Comissió Permanent

El Patronat escull d’entre els seus membres una Comissió Permanent que s’encarrega de la gestió ordinària de l’entitat.

La Comissió Permanent esta constituïda pel President, Vicepresidents, Secretari, Tresorer i  el vocal, Pere Grau Valls.

Comissió Econòmica

El Patronat escull entre els seus membres una Comissió Econòmica que s’encarrega de la gestió ecònomica de l’entitat.

Aquesta Comissió està formada pel President, Vicepresidents, Tresorer i un vocal, Josepa Huguet Biosca.

Què fem?

Opinions

Drets Humans

Suport d'activitats