Renovat l’acord de col·laboració entre la Fundació Catalunya Fons i el Grup Barnils

Xesca Oliver, presidenta de la Fundació Catalunya Fons, i Ferran Casas, president del Grup de Periodistes Ramon Barnils, han signat un nou conveni de col·laboració entre les dues entitats. L’acord renova, per sisè any consecutiu, el suport de la Fundació Catalunya Fons a l’Observatori Crític dels Mitjans Mèdia.cat.

El nou conveni preveu que la col·laboració entre les dues entitats reforci els continguts de l’Observatori Mèdia.cat. Aquest any, entre altres, es rellançarà el mapa col·laboratiu sobre la censura als Països Catalans, un dels projectes puntals del 2018 a causa de l’allau de casos de censura (agressions a periodistes o mitjans i d’amenaces a les llibertats d’expressió i informació, així com restriccions a expressions artístiques o acadèmiques) que s’han succeït en els últims mesos i continuen sense previsió d’aturar-se, arreu dels Països Catalans. El mapa està en procés de reestructuració i s’està treballant per dotar-lo d’un nou aspecte per permetre la sistematització i la navegació entre de la informació que conté.

La col·laboració del Grup Barnils i la Fundació Catalunya Fons també contribuirà a la vuitena edició de l’Anuari Mèdia.cat dels Silencis Mediàtics. La seva aportació se sumarà a les dels mecenes que fan possible el finançament del projecte a través d’una campanya de micromecenatge i permet treure a la llum un any més temes silenciats als mitjans de comunicació, que no han obert cap informatiu ni aparegut en cap portada durant l’últim any.

Finalment, l’acord preveu la redacció d’informes d’anàlisi en profunditat de diversos aspectes vinculats als mitjans de comunicació. Entre d’altres, es preveu publicar un estudi sobre el procés d’articulació de l’espai audiovisual català, a càrrec de l’Ignasi Franch, i un informe que analitza el tractament mediàtic de la comunitat LGTBI per part del periodista Vicent Canet.