La Fundació Catalunya patrocina ‘Xavier Vinader, periodista. Contra la guerra bruta’

La Fundació Catalunya Fons per a la Defesa dels Drets dels Catalans és un dels patrocinadors del documental Xavier Vinader, periodista. Contra la guerra bruta, de Xavier Montanyà i Àngel Leiro produït per Antàrtida. El documental se centra en la figura d’un dels referents del periodisme d’investigació a Catalunya que ha destacat en la lluita per la llibertat d’expressió.

En plena transició a l’Estat espanyol, Vinader va publicar diverses informacions sobre la connexió de l’Estat i grups terroristes. El 1974 va publicar dos articles a Interviu on explicava amb noms i cognoms, les actuacions de l’extrema dreta al País Basc. Poc després ETA va assassinar dues de les persones citades als articles. Arran d’això va ser condemnat a presó per l’audiència Nacional i es va exiliar a França. Al seu retorn va passar tres mesos a Carabanchel fins que va obtenir l’indult.

El documental, que se centra en aquesta etapa de la seva vida, es podrà veure el programa ‘Sense ficció’ de TV3 el proper 17 de febrer.

Tràiler del documental