La Fundació Catalunya patrocina els continguts de Mèdia.cat i l’Anuari dels silencis mediàtics de 2014

• La Fundació Catalunya i l’Observatori Mèdia.cat signen un acord de col·laboració

Aquest mes de desembre la Fundació Catalunya i el Grup de Periodistes Ramon Barnils han signat un nou conveni de col·laboració entre les dues entitats. L’acord, firmat per David Bassa i Xesca Oliver, presidents del GPRB i de la Fundació Catalunya respectivament, preveu que la Fundació patrocini els continguts diaris de l’Observatori crític dels mitjans Mèdia.cat i els seu informes periòdics sobre anàlisi de mitjans. La Fundació també serà un dels col·laboradors del proper Anuari dels silencis mediàtics.

L’acord signat aquest mes de desembre reforça el conveni que ambdues entitats ja van signar l’any passat i que va permetre que l’Observatori Mèdia.cat es convertís en un generador de continguts. Gràcies a aquell primer acord i durant un any i mig, membres del Grup Barnils han elaborat reportatges, foto-reportatges, biografies i estadístiques d’àmbit de Països Catalans que s’han anat publicat a la web d’Anuaris.cat de la Fundació Catalunya i a l’apartat ‘Mèdia.cat Continguts’ de l’Observatori del Grup Barnils.

Aquest nou acord dóna per finalitzat el continguts d’Anuaris.cat i ‘Mèdia.cat Continguts’ i aposta per consolidar la relació de la Fundació Catalunya i l’Observatori Mèdia.cat de manera més àmplia. D’aquesta manera, la Fundació ajudarà a partir d’aquest 2014 a garantir l’actualització diària de Mèdia.cat i l’elaboració periòdica d’informes d’anàlisi sobre els mitjans de comunicació. El primer d’aquests informes ja està en marxa i estudiarà el tractament que s’ha fet del procés sobiranista des de les portades del diaris de Madrid durant els dos últims anys. Així mateix, la Fundació Catalunya serà partner, junt amb algunes de les facultats de periodisme del país, de la quarta edició de l’Anuari dels silencis mediàtics, que veurà la llum a l’abril de 2014.

La Fundació Catalunya neix el 1983 amb l’objectiu de defensar “els drets nacionals dels catalans, tant individuals com col·lectius, i especialment els reconeguts per la Declaració Universal dels Drets Humans de les Nacions Unides”. Un dels seus principals projectes ha estat la publicació de l’Anuari dels Països Catalans, difós, a partir de 2000, en format CD i actualment de distribució gratuïta.

Per la seva banda, l’Observatori crític dels mitjans Mèdia.cat, és un projecte del Grup Barnils nascut ara fa quatre anys. Els seus continguts pretenen analitzar el discurs i la forma que tenen els continguts periodístics dels mitjans de comunicació de la nostra àrea idiomàtica. El producte més important de l’Observatori és l’Anuari Mèdia.cat dels silencis mediàtics, una publicació que recull els temes que els mitjans han passat per alt durant els mesos anteriors. L’Anuari Mèdia.cat arribarà, aquest 2014, a la seva quarta edició.