La campanya del referèndum de l’1-O als informatius

TV3, 8tv, TV1, Antena 3 i La Sexta van cobrir de manera molt diferent l’anòmala campanya del referèndum de l’1-O. Aquest informe n’analitza els informatius del vespre dels tres primers i dels tres últims dies de campanya. Quant de temps va dedicar cada cadena a explicar els”blocs”del sí, del no i dels que no es van posicionar? Quin llenguatge van fer servir?

El caràcter excepcional del referèndum de l’1 d’octubre convocat pel Govern de la Generalitat, en base a l’aplicació de la Llei del referèndum aprovada per Junts pel Sí i la CUP setmanes abans, però sense el suport-per bé que amb diferents matisos-de la resta de partits de l’oposició i amb el rebuig explícit de l’executiu espanyol, fa imprescindible detenir-nos a observar com els mitjans catalans i estatals van abordar la informació al començament i al final de la campanya.

L’estudi analitza l’inici de la campanya prèvia a la irrupció d’esdeveniments que, com és ben sabut, van obligar a alterar la normalitat en el seu transcurs i desenllaç. La resposta del govern de l’Estat espanyol intervenint els comptes de la Generalitat, el desplegament del dispositiu policial ‘agents de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional’ o l’acció de la fiscalia també sacsegen els darrers dies d?aquesta convulsa campanya.