Jordi Mascort, agredit i pendent de judici per portar una estelada

• La Fundació Catalunya dóna suport al cas del Jordi amb l’aportació de 500 euros al projecte obert a la Plataforma de micromecenatge TotSuma
  • El cost estimat de les despeses jurídiques és de 9213 €dels quals 4373 € corresponen a actuacions que estan en curs i 4840 € són actuacions pendents

El soci del Barça Jordi Mascort va ser agredit per membres de la policia nacional durant la celebració de la final de la Copa del Rei 2012 pel fet d’aixecar una senyera estelada mentre sonava l’himne espanyol. El Jordi va ser detingut i posteriorment acusat de resistència a l’autoritat, agressió i injúries a la corona. Davant aquesta falsedat en Jordi, amb el suport de Sergi Vidal, l’Associació Catalunya Sí, i la penya blaugrana de Sant Vicenç de Castellet, va interposar una querella per tractament degradant, tortura, detenció il·legal, lesions i discriminació.

El cost aproximat de les despeses jurídiques és de 9213 € dels quals 4373 € corresponen a actuacions d’aquest 2013 i els 4840 € és una estimació de les actuacions pendents en el procediment d’instrucció.

La Fundació Catalunya Fons per a la Defensa dels Drets dels Catalans (FC) dóna suport a aquest cas amb l’obertura d’un projecte de finançament col·lectiu a la plataforma totSuma i l’aportació inicial de 500 euros. Entre els objectius de la FC hi ha la defensa d’aquelles persones que han estat víctimes d’abusos, tracte discriminatori o repressió per part dels poders públics, amb motiu de l’exercici de llurs drets lingüístics o peraccions en reivindicació de les llibertats nacionals de Catalunya. Al llarg de la seva trajectòria, la FC ha donat suport en d’altres casos de similars característiques.

Final de la Copa del Rei

El 25 de maig de 2012, Jordi Mascort assisteix a la final de la Copa del Rei de Futbol a l’Estadi Vicente Calderón de Madrid. Els fets van tenir lloc abans de l’inici del partit entre l’Athetic Club de Bilbao i el FC Barcelona. Durant la històrica xiulada al monarca mentre sona l’himne espanyol, el Jordi aixeca l’estelada desplegada. La seva localitat està situada a l’última fila del lateral, al costat d’una boca. Un grup de policies nacionals el va treure del seu seient i el van emmanillar. Sergi Vidal, que seia al costat del Jordi va treure la càmera per filmar i li va impedir. Els policies van portar el Jordi al replà de les escales, lluny de la vista del públic, i el van apallissar.

Després de la pallissa el van tenir 20 minuts dins l’estadi abans que el SAMUR li curés les ferides. El Jordi va passar aquella nit al calabós. L’endemà el van portar al jutjat i va haver d’agafar l’AVE per tornar a casa. Ara l’acusen de resistència a l’autoritat, agressió i injúries a la corona. Per la seva banda el Jordi ha interposat unaquerella criminal contra els agents de la policia nacional implicats.