El Grup Barnils i la Fundació Catalunya Fons renoven el seu acord de col·laboració

• El conveni entre les dues entitats reforçarà la tasca de l’Observatori Mèdia.cat i l’Anuari dels Silencis Mediàtics

Aquesta setmana passada la co-vicepresidenta del Grup de Periodistes Ramon Barnils, Laia Soldevila, i la presidenta de la Fundació Catalunya Fons, Xesca Oliver, han signat un nou conveni de col·laboració entre les dues entitats. L’acord renova, per quart any consecutiu, el suport de la Fundació Catalunya Fons a l’Observatori crític dels mitjans Mèdia.cat i l’Anuari dels Silencis Mediàtics.
El nou conveni preveu que la col·laboració entre les dues entitats reforci els continguts de l’Observatori Mèdia.cat més enllà de l’actualització diària a través d’informes d’anàlisi mediàtic sobre temes d’actualitat que requereixen una visió més pausada i d’estadístiques que aportaran dades conjuntes sobre els Països Catalans. El primer d’aquests informes va publicar-se al gener d’aquest any i es tracta d’un mapa col·laboratiu sobre la censura als Països Catalans. Al mapa s’hi poden localitzar tots els intents de censura, amenaces o coaccions derivades de l’exercici del periodisme durant el 2015 i 16.
La col·laboració del Grup Barnils i la Fundació Catalunya Fons també contribuirà a la 6a edició de l’Anuari Mèdia.cat dels Silencis Mediàtics. La seva aportació sumarà a les dels mecenes que fan possible el 80% del finançament del projecte a través d’una campanya de crowdfunding que seguirà activa fins al 18 d’abril. De moment la nova edició de l’Anuari ja compta amb el suport de més de 300 microinversors per publicar 12 reportatges d’investigació sobre temes que, l’any 2015, no van aparèixer a les grans portades dels principals mitjans.
Aquest és el quart any que el Grup Barnils i la Fundació Catalunya Fons treballen conjuntament. Des del primer acord, la col·laboració entre les dues entitats ha consolidat i ha fet créixer l’Observatori Mèdia.cat amb noves seccions i continguts i també l’Anuari dels Silencis Mediàtics.