Skip to content

Què, el català?

Diàlegs Oberts; Què el Català?

Diàlegs Oberts sobre l’ús social de la llengua

La Fundació Catalunya Fons dins del cicle Diàlegs Oberts ha organitzat una sessió per parlar de l’ús social actual del català i de l’hàbit de canviar de llengua quan l’interlocutor no parla català, encara que l’entengui, o quan pressuposem que és estranger. 

El debat s’ha estructurat en dues parts, a la primera part  de la sessió ha participat el guionista i periodista, Òscar Andreu i la filòloga Marina Massaguer.  

Òscar Andreu ha recordat que va preguntar a Carme Junyent que es podia fer per revertir la situació de l’ús del català, la resposta d’ella va ser clara: “PARLAR-LO” 

Marina Massaguer; ” tenim la minorització tan interioritzada que actuem en conseqüència. El primer pas  per emancipar-nos és ser conscients d’això i canviar d’hàbits

A la segona part, Jaume Aspa del Col·lectiu l’Escambell, han proposat al públic una dinàmica que ha servit per donar eines i recursos per reforçar els bons hàbits lingüístics.

L’acte l’ha conduït Rita Marzoa i Font, periodista, mediadora, i patrona de la Fundació.

Cadascun dels participants ens ha explicat des de la seva  expertesa les anècdotes viscudes i ens han parlar de la necessitat de prendre consciència de la importància de mantenir el català i de les eines psicològiques per fer-ho. 

Podeu clicar aquí per veure la gravació de l’acte.

Barcelona, 12 de novembre de 2025.