La Fundació Catalunya Fons participa juntament amb altres entitats en el projecte de Justícia pels crims del franquisme, organitzat per Òmnium Cultural, aquest projecte  neix amb l'objectiu de condemnar públicament, des de la societat civil, el franquisme i els seus crims, denunciant la impunitat de què han gaudit els seus responsables i la vigència d'elements del franquisme (ideologia, legislació, aparells de l'Estat...) i ho fa a partir de recordar i homenatjar les víctimes de la repressió franquista i d?arrencar el compromís de les forces polítiques perquè, en el futur Estat català, s'obri un procés judicial i polític contra els crims del franquisme i els seus responsables.

Aquest 2018, l'acte ens serveix per condemnar públicament la situació actual de repressió que vivim i visualitzar el franquisme que no marxa.

L'acte tindrà lloc dimarts 20 de novembre a les 20 h. a l'Estació de França de Barcelona.