2a Jornada Drets lingüístics: present i futur

La Fundació Catalunya Fons conjuntament amb la Universitat de Barcelona organitza per al proper 19 d'abril la 2a jornada Drets Lingüístics: present i futur. L'acte tindrà lloc a partir de les 10 hores a la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona. L'activitat s'adreça principalment a professionals del dret, professionals de la llengua i estudiants d'aquestes matèries.  L'assistència és lliure però cal fer la inscripció prèviament.

La presidenta de la Fundació Catalunya Fons, Xesca Oliver i el degà de la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona, Xavier Pons Ràfols, inauguraran la jornada. Seguidament, el síndic de greuges, Rafael Ribó, exposarà 'La situació dels drets lingüístics a Catalunya'.

Al llarg del dia també el presentarà el nou certificat jurídic de català que ha impulsat la UB i es duran a terme les diferents sessions sobre 'Revisió crítica del règim lingüístic de l'Administració de Justícia', 'Què en diuen dels drets lingüístics a la justícia les entitats, administració i col·legis professionals de l'àmbit judicial?' i 'Quin és el present i el futur dels drets lingüístics?'

La cloenda anirà a càrrec de la secretària de Relacions amb l'Administració de Justícia, Patrícia Gomà i de la directora general de Política Lingüística, Ester Franquesa.

La jornada té el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i la col·laboració del Consell d'Il·lustres Col·legis d'Advocats de Catalunya, Juristes per la llengua, Àgora judicial, Plataforma per la Llengua, Fundació Congrés de Cultura Catalana, la Federació Llull, integrada per Òmnium Cultural, l'Obra Cultural Balear i Acció Cultural del País Valencià i  l'Institut d'Estudis Aranesi-Acadèmia dera lengua occitana

Aquesta és la 2a jornada que se celebra per analitzar els drets lingüístics del català dins l'àmbit judicial de l'Estat espanyol. La primera edició es va centrar principalment en comparar el tractament que en fa l'Estat espanyol i el que fan altres estats amb més protecció dels drets lingüístics, com és el cas de Bèlgica. Durant la jornada també es va repassar la situació dels drets lingüístics als Països Catalans.

Podeu recuperar els continguts de les ponències al canal Youtube de la Fundació Catalunya Fons:

Drets lingüístics: present i futur - Inauguració

Drets lingüístics: present i futur - Les Llengües de la justícia a Bèlgica

Drets lingüístics: present i futur - Oficialitat, drets lingüístics i l'àmbit de la justícia

Drets lingüístics: present i futur - Drets Lingüístics als territoris de parla catalana

Drets lingüístics: present i futur - Els drets i deures lingüístics a la Justícia.

Drets lingüístics: present i futur - Cloenda