Simposi Català, estat de la qüestió o qüestió d'Estat

La Fundació Catalunya Fons per a la Defensa dels Drets dels Catalans organitza el dia 18 de novembre, al CCCB, el simposi Català, estat de la qüestió o qüestió d'Estat. 25 anys de Carta europea de llengües regionals o minoritàries (CELRoM): 15 anys d'incompliments. L'acte té el suport de la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya.

El Comitè de Ministres del Consell d'Europa va aprovar, el 25 de juny de 1992, la Carta europea de Llengües Regionals o minoritàries (CELRoM). Malgrat els gairebé 25 anys de la redacció de la CELRoM i 15 anys de la ratificació d'aquest text normatiu per part de l'Estat espanyol, la política lingüística de l'Estat espanyol continua donant al castellà un estatus superior a les altres llengües oficials.

L'objectiu del simposi és parlar de la CELRoM, argumentar-la, debatre-la i concloure si aquest text ens garanteix el dret d'usar el català i també el dret d'usar l'occità.

L'acte té la col·laboració del Grup de Periodistes Ramon Barnils, Plataforma per la Llengua, Fundació Congrés de Cultura Catalana, Juristes per la Llengua, Federació d'Organitzacions per la Llengua Catalana (FOLC), Coordinadora d'Associacions per la Llengua Catalana (CAL), Tirabol i Federació Llull.

Simposi