Manifest pel Pacte Nacional pel Dret a Decidir

La Fundació Catalunya Fons com a entitat adherida al Pacte Nacional pel Dret a decidir davant les querelles instades en motiu de l'acte participatiu del 9 de novembre de 2014, manifesta que:

-El Pacte Nacional pel Dret a Decidir reitera que el Dret a Decidir el futur polític i institucional de Catalunya és inherent a la ciutadania catalana en virtut del principi democràtic i del dret que tenim com a nació.

-Tots els intents d'exercir aquest Dret, d'acord amb la manifestació majoritària del poble de Catalunya, han topat amb l'oposició del govern de l'Estat que mai ha proposat cap alternativa.

-El govern de l'Estat ha judicialitzat tots aquest fets, defugint les seves responsabilitats polítiques en aquest àmbit, i generant una anomalia democràtica en el funcionament de les institucions, que priva a la ciutadania de Catalunya del dret democràtic a decidir el seu futur polític.

-En aquest sentit denunciem per antidemocràtiques les querelles adreçades al President de la Generalitat, Sr. Artur Mas, a la Sra. Joana Ortega exvicepresidenta del Govern i a la Sra. Irene Rigau, consellera d'Ensenyament, encausats pel TSJC per la consulta al poble de Catalunya del 9N.

-Les entitats institucionals polítiques i significatives de la societat civil que integrem el Pacte Nacional pel Dret a Decidir denunciem aquesta judicialització i recolzem la tasca política feta des de la societat civil, com des de les institucions, d'acord amb el principi democràtic.

Pacte Nacional pel Dret a Decidir