La Fundació Catalunya col·labora en l'exposició '1714-2014 Una llengua cap a la Llibertat. Realitat i vitalitat de la llengua catalana'

La Fundació Catalunya ha col·laborat en l'actualització de l'exposició de la Federació d'Organitzacions per la Llengua Catalana (FOLC) '1714-2014 Una llengua cap a la Llibertat. Realitat i vitalitat de la llengua catalana', que es va inaugurar per primera vegada l'any 2008.

A banda de l'actualització de les dades la mostra inclou la descripció dels fets més actuals, en especial la persecució de la llengua dels darrers anys, les mobilitzacions per la llengua a l'ensenyament a tots els Països Catalans, el moviment sobiranista a Catalunya i, al mateix temps, la important presència del català en els camps de la cultura, els mitjans de comunicació i les noves tecnologies

Els 20 plafons narren la realitat de la llengua amb els següents eixos temàtics: els territoris on es parla el català, la realitat desigual dels usos idiomàtics, la vitalitat i la història de la llengua catalana. Expressa la realitat tal com és, subratllant la vitalitat de la llengua, malgrat els segles de persecució lingüística que ha hagut de suportar.

L'exposició es va inaugurar ahir, 15 d'octubre, a l'Espai País Valencià, on es podrà visitar les properes dues setmanes. A l'acte hi van participar la vicepresidenta de la FOLC, Blanca Serra, i el comissari de l'exposició, Jordi Solé i Camardons. Les entitats o persones que vulguin portar la mostra al seu municipi han de contactar amb la FOLC.

FOLC

Barcelona, 16 d'octubre de 2014

Una llengua cap a la llibertat